Harmonogram sprzątania biura – dlaczego jest tak istotny?
Harmonogram sprzątania biura – dlaczego jest tak istotny?
Utrzymanie czystości w biurze jest bardzo istotnym czynnikiem. Siedziba firmy jest w końcu jej wizytówką. Odpowiednio zadbana istotnie wpływa na wizerunek przedsiębiorstwa, jak i efektywność pracy. Wprowadzenie precyzyjnego harmonogramu sprzątania biura przyczyni się do dobrej organizacji prac porządkowych. To krótka droga do utrzymania standardów czystości dopasowanych do Twoich potrzeb. To także komfort wykonywania obowiązków zarówno przez Twoich pracowników, jak również firmy sprzątającej. Sprawdź, dlaczego jeszcze harmonogram jest tak bardzo ważny!
Organizacja sprzątania – w czym jest pomocna?
Za tym, aby ustalić harmonogram utrzymania czystości w miejscu pracy przemawia wiele czynników. Wśród nich warto wymienić takie jak między innymi:
- Oszczędność czasu. Odpowiednio przygotowany plan na to jak utrzymać czystość w biurze, to klucz do efektywnego zarządzania czasem pracy. W praktyce oznacza to, że nie będziesz musiał poświęcać go na cykliczną organizację zleceń dla firmy sprzątającej. Nie bez znaczenia pozostaje także to, że Twoi pracownicy będą wiedzieli, jak organizować czas pracy, aby móc umożliwić swobodne sprzątanie w biurze.
- Gwarancja czystości w biurze. Jak już wspomnieliśmy – uporządkowane biuro, to również uporządkowany plan pracy i lepsze skupienie. Ponadto, kiedy masz pewność, że wizytówka przedsiębiorstwa lśni czystością, to żadne niezaplanowane spotkanie biznesowe nie będzie Ci straszne!
- Wsparcie w planowaniu budżetu. Opracowanie harmonogramu sprzątania biura w znaczny sposób ułatwia zarządzanie kosztami. W każdym kolejnym miesiącu doskonale wiesz, jak planować budżet, aby móc utrzymać porządek w miejscu pracy.
- Efektywne zarządzanie czasem pracy. Nie bez znaczenia pozostaje także poczucie bezpieczeństwa i komfortu. W praktyce oznacza to, że Twoi pracownicy będą mogli zaplanować działania z uwzględnieniem prowadzenia prac porządkowych. Z kolei pracownicy firmy sprzątającej nie będą ingerować w “życie biurowe” w trakcie wykonywania swoich obowiązków.
Czyszczenie biura – co należy uwzględniać?
Każde przedsiębiorstwo, to inna historia, a co za tym idzie – potrzeby. Można jednak spróbować je ujednolicić, chociażby dla przykładu. Jasne określenie preferencji, to klucz do sukcesu na drodze do stworzenia kompleksowego harmonogramu sprzątania, skrojonego na miarę Twoich oczekiwań.
Zanim powstanie harmonogram, warto odpowiedzieć sobie na następujące pytania:
Jaka ma być częstotliwość sprzątania biura?
Utrzymanie odpowiedniej higieny w miejscu pracy, to standard i wymóg o którym jasno mówią przepisy BHP. Z uwagi na to, że każda firma inaczej organizuje pracę, jasne jest, że wymaga innego podejścia do tematu prowadzenia prac porządkowych. Zanim więc skorzystasz z usług firmy sprzątającej dokładnie określ, na jakiej częstotliwości Ci zależy.
Jakie godziny pracy firmy sprzątającej wchodzą w rachubę?
To kolejny ważny czynnik. O ile dobrej klasy firmy sprzątające są w stanie dopasować się do Twoich indywidualnych potrzeb, o tyle ich jasne określenie jest kluczowe na drodze do stworzenia optymalnego harmonogramu prac porządkowych.
Jaki zakres prac ma obejmować harmonogram sprzątania?
Mycie okien, mycie podłóg, pranie wykładzin, opróżnianie koszy na śmieci, a może kompleksowe odkurzanie? To, jaki zakres prac wchodzi w rachubę jest bardzo ważne na drodze do ustalenia działań. Co ważne, będzie to pomocne zarówno do stworzenia harmonogramu, jak również kosztorysu.
Jakimi środkami ma się odbywać czyszczenie?
To poniekąd jest pochodna tego, jakie prace wchodzą w rachubę. Nie bez znaczenia pozostaje także to, że wcześniejsze odpowiedzi są pomocne do ustalenia jaki sprzęt będzie musiał być wykorzystany. Firma porządkowa będzie mogła kompleksowo zaplanować zaopatrzenie, aby móc wpisać się w Twoje oczekiwania i w efektywny sposób dbać o czystość. Określenie środków czystości jest również brakiem niespodzianek. W praktyce oznacza to, że nie będziesz zaskoczony tym, że za niektóre z nich należy dopłacić.
Częstotliwość sprzątania – ustalenia z firmą sprzątającą
Profesjonalna firma sprzątająca potrafi dostosować się do oczekiwań zleceniodawcy oferując różne warianty opłat abonamentowych. Uwzględnia w tym rzecz jasna częstotliwość danej usługi. Nie ma znaczenia czy w grę wchodzi pozbycie się kurzu, mycie toalety, czyszczenie wykładziny czy też dbanie o biurko. Nie inaczej jest w naszym przypadku.
Sporządzamy umowę z uwzględnieniem częstotliwości sprzątania biura, a tym samym, gwarantujemy przygotowanie kompleksowego harmonogramu działań. Wszystko po to, aby utrzymywać czystość w Twojej firmie na najwyższym poziomie.
Oferujemy 3 warianty podstawowe dla lokali poniżej 200 mkw:
- sprzątanie 1 raz w tygodniu,
- sprzątanie 2 razy w tygodniu,
- sprzątanie 3 razy w tygodniu.
Dla lokali powyżej 200 mk2 czyli dużych powierzchni, przewidzieliśmy wycenę indywidualną.
Od czego zacząć sprzątanie – określ zakres usług obejmujących utrzymanie porządku w biurze
Określenie tego, jakie obszary biura wymagają sprzątania jest niezwykle istotnym aspektem, który ma kluczowy wpływ na przygotowanie harmonogramu. Musi być on ściśle dopasowany do potrzeb biura z uwzględnieniem tych, jakie ma każdy pracownik biurowy. Zanim więc rozpoczniemy współpracę, będziemy chcieli dowiedzieć się, jakiem masz oczekiwania, kiedy w rachubę wchodzą usługi sprzątające. Wszystko po to, aby móc zapewnić Ci najwyższą jakość i efektywność, a więc odpowiednio poinstruować personel sprzątający.
Jeśli chodzi o sprzątanie, a tym samym zakres usług porządkowych, to w przypadku wariantu podstawowego gwarantujemy ścieranie kurzy z dostępnych powierzchni, mycie podłóg, odkurzanie wykładzin. Ponadto zapewniamy mycie powierzchni zmywalnych w kuchni, jak również sprzątanie i prace takie jak dezynfekcja toalet. Możesz także liczyć na wymianę worków na śmieci.
Harmonogram sprzątania musi być elastyczny
Koniec końców doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, że raz przygotowany harmonogram nie będzie obowiązujący przez wieczność. O ile większość firm nie wymaga codziennego sprzątania, o tyle warunki pracy często zmieniają się bardzo dynamicznie, podobnie jak potrzeby zleceniodawców. Nie bez znaczenia pozostają również nieprzewidziane sytuacje takie jak np. zdarzenia losowe, czy też organizacja ważnego spotkania, które wymaga odpowiedniej oprawy i bezwzględnej czystości biura.
Staramy się poznać wszystkie Twoje potrzeby i na bieżąco reagujemy na ich zmianę. Możesz liczyć na nasze zaangażowanie i pełne wsparcie, także z zakresu usług, których nie obejmuje abonament – wszystko jest kwestią porozumienia się.
Ponadto jesteśmy elastyczni pod względem ustalania godzin prowadzenia prac związanych ze sprzątaniem – zarówno w godzinach porannych, jak i popołudniowych oraz wieczornych. Z nami brud i bałagan nie mają szans – niezależnie od pory. Dbamy o jakość z zastosowaniem odpowiednich środków czystości, co ważne – ekologicznych. Zapewniamy również monitorowanie prowadzonych przez nas działań.